Obchodné podmienky internetového obchodu www.sadaj.cz
I. Všeobecná ustanovení
Kontaktní údaje prodávajícího:
- kontaktní osoby pro elektronický obchod:
email: info@sadaj.cz
Mob. +421 910 888 251,
- bankovní spojení: ČSOB banka, 309130620 / 0300
IBAN: CZ07 0300 0000 0003 0913 0620
účet přijíma platby v Kč
- adresa sídla společnosti, korespondenční adresa:
lemiMAX, s.r.o., se sídlem 28. října 810/246, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava 9, Česká republika
IČO: 14395151, DIČ: CZ14395151, zapsaná v Obchodním rejstříku, Spisová značka: oddíl C, vložka 88891 vedená u Krajského soudu v Ostravě
Provozní doba:
PO – ČT: 9:30 – 18:00
PÁ: 8:00 – 16:30
Prodávající se zavazuje na písemnou nebo elektronickou korespondenci ze strany kupujícího reagovat neprodleně, nejpozději ve lhůtě dvou pracovních dnů.
Kodex chování: Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
Poprodejní servis: Prodávající neposkytuje kupujícím poprodejní servis.
- Tyto obchodní a reklamační podmínky jsou platné od 01.07.2023 a upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím, kterým je lemiMAX, s.r.o., se sídlem 28. října 810/246, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava 9, Česká republika, IČO: 14395151, DIČ: CZ14395151, zapsaná v Obchodním rejstříku, Spisová značka: oddíl C, vložka 88891 vedená u Krajského soudu v Ostravě (dále jen „prodávající“), a zákazníkem („Spotřebitelem“ nebo „Kupujícím“), jejímž předmětem je koupě a prodej zboží na internetové stránce www.sadaj.cz jako elektronického obchodu prodávajícího. Součástí Obchodních podmínek jsou dodací podmínky (dále v textu jen „Dodací podmínky“).
- Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Právní vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami výslovně upravené, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku. V případě, že je smluvní stranou spotřebitel, řídí se práva a povinnosti Prodávajícího a zákazníka („Spotřebitele“ nebo „Kupujícího“) také ustanoveními § 2158 a násl. ObčZ („Zvláštní ustanovení o prodeji zboží v obchodě“) a dále se řídí vztahy mezi prodávajícím a kupujícím zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.).
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
- Uzavřením kupní smlouvy kupující i spotřebitel vyjadřuje souhlas s všeobecnými obchodními podmínkami a reklamačním řádem a zárukou jakosti společnosti lemiMAX s.r.o. a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. Ustanovení všeobecných obchodních podmínek jsou společně s reklamačním řádem a zárukou jakosti nedílnou součástí kupní smlouvy.
- Znění všeobecných obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění všeobecných obchodních podmínek. Platné znění všeobecných obchodních podmínek je uveřejněno na internetových stránkách prodávajícího sadaj.cz.
II. VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ
V rámci Obchodních podmínek se rozumí:
- Prodávající – je osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů, dodává spotřebiteli či kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby – (dále v textu jen „Prodávající“).
- Spotřebitel – je osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami – (dále v textu jen „Spotřebitel“).
- Kupující (nikoli spotřebitel) – je osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podnikatelem se pro účely Obchodních podmínek rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li Kupující v objednávce své identifikační číslo nebo DIČ, pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve Všeobecných obchodních podmínkách pro podnikatele (dále v textu jen „Kupující“).
- Zákazník - je spotřebitel podle bodu II.2 i kupujíci podle bodu II.3
- Kupní smlouva – objednávka spotřebitele či kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu spotřebiteli či kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího - status "Objednávka se vyřizuje"). Od tohoto momentu mezi spotřebitelem či kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti – (dále v textu jen „Kupní smlouva“).
- Webové rozhraní obchodu - Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.sadaj.cz , a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále v textu jen „Webové rozhraní obchodu“).
III. UŽIVATELSKÝ ÚČET
- Na základě registrace zákazníka provedené na webové stránce webového rozhraní obchodu může zákazník přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může zákazník provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Webové rozhraní obchodu umožňuje provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
- Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
- Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 5 let nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
- Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
IV. PŘEDMĚT A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu.
Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu)
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“)
- Před zasláním objednávky prodávajícímu je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle zákazník prodávajícímu kliknutím na tlačítko „ Odeslat objednávku “. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty zákazníka uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa zákazníka“).
- Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky) nebo o uhrazení zálohy do výše 100 % z kupní ceny. Objednávka se považuje za stornovanou a kupní smlouva za zaniklou, v případě, že zákazník tuto autorizaci požadovaným způsobem neprovede či neuhradí vyžádanou zálohu.
- Smluvní vztah mezi prodávajícím a zákazníkem vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací - status " objednávka se vyřizuje "), jež je prodávajícím zasláno zákazníkovi elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty zákazníka.
- Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám.
- Prodávající se zavazuje, že spotřebiteli nebo kupujícímu dodá zboží, jež je předmětem kupní smlouvy, ve stavu a v souladu se specifikacemi či vlastnostmi obvyklými pro daný druh zboží vyhovující daným normám, předpisům a nařízením platným na území České republiky a spotřebitel nebo kupující se zavazuje řádně uhradit sjednanou kupní cenu a zboží převzít.
- Uzavřením kupní smlouvy dále spotřebitel nebo kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami (a to včetně dodacích podmínek a reklamačního řádu) a že s nimi souhlasí.
- Prodávající má právo stornovat objednávku bez udání důvodu a vyhrazuje si právo chyb a změn uvedených kupních cen v případě změny kurzu, výrazné inflaci nebo při výrazných změnách dodavatelských podmínek výrobců a ostatních dodavatelů zboží. V případě, že tato situace nastane, Prodávající bude neprodleně kontaktovat zákazníka za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že zákazník zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny a nebude se změnou souhlasit, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo na adresu v nejkratším možném termínu (nejpozději však do 10 pracovních dnů).
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
- Dodací lhůta začíná běžet od data potvrzení objednávky prodávajícím.
- Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně zákazníka v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči zákazníkovi započíst na výtěžek prodeje.
- Kupující nebo spotřebitel je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost poškození krabice, obalu) podle přiloženého přepravního listu. Kupující nebo spotřebitel je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku zákazník od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
- Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu info@sadaj.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje zákazníka práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
- Kupující nebo spotřebitel podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito Obchodními podmínkami, jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením smlouvy obsažená v článku V. Obchodních podmínkách o reklamaci zboží a sdělení „Způsobu dopravy“, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
V. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Kupní ceny uvedené na webových stránkách www.sadaj.cz jsou platné k okamžiku objednání ze strany spotřebitele nebo kupujícího. Prodávající si vyhrazuje právo chyb a změn uvedených kupních cen v případě změny kurzu, výrazné inflaci nebo při výrazných změnách dodavatelských podmínek výrobců a ostatních dodavatelů zboží.
- Kupní cena bude považována za uhrazenou teprve po připsání celé kupní ceny za danou část dodávky na účet prodávajícího nebo pracovníkovi přepravní společnosti.
- Při prodlení se zaplacením faktury je prodávající oprávněn účtovat spotřebiteli nebo kupujícímu úroky z prodlení v právním předpisem stanovené výši. Prodávající je dále oprávněn účtovat a spotřebitel nebo kupující je povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,1 % z kupní ceny za každý započatý den prodlení.
- Vlastnické právo ke zboží přechází na spotřebitele nebo kupujícího dnem zaplacení kupní ceny.
- Faktura vystavená na základě kupní smlouvy mezi prodávajícím a spotřebitelem nebo kupujícím slouží zároveň i jako daňový doklad a záruční list.
- Způsoby úhrady zboží:
- V hotovosti při osobním odběru,
- Na dobírku, tj. v hotovosti nebo platební kartou při doručení přepravní společností.
- Bezhotovostně kartou online prostřednictvím platební brány Comgate.
- Bezhotovostním převodem na účet Prodávajícího č. 2102178378/2010 na základě zálohové faktury či platby ve 100% výši.
- Příkazem - Bezhotovostním převodem na účet Prodávajícího č. 2102178378/2010 na základě faktury u Kupujícího s uzavřenou písemnou kupní smlouvou.
- Prodávající eviduje své tržby v souladu s ustanovením zákona. Řádně vyplněný doklad zákazník dostává po úhradě zboží v elektronické podobě zasílané e-mailem či v papírové podobě v závislosti na zvolené platební metodě a způsobu přepravy. V případě platby prostřednictvím internetu bez osobního styku se spotřebitelem či kupujícím prodávající doklad zasílá elektronicky.
- Dle novely zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty nelze od 1. 1. 2013 měnit údaje v již vystaveném daňovém dokladu (faktura). Údaje v daňovém dokladu (faktura) je možné měnit jen v případě, kdy zákazník zboží ještě nepřijal a nezaplatil.
- Slevové kupóny a kódy: Na každou objednávku lze uplatnit pouze jeden slevový kupón, slevové kupóny se nesčítají a nemůžou být vyplaceny v hotovosti.
VI. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
- V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené zákazníkovi v objednávce, je zákazník povinen převzít zboží při dodání.
- V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je spotřebitel i kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a sepsat zápis o škodě za přítomnosti zástupce přepravce (zpravidla řidiče) a tento doručit nejpozději do 2 dnů společnosti dodavatele. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít.
- Pokud zákazník zjistí, že u zboží není návod k montáži a použití či záruční list, musí o tom neprodleně informovat prodávajícího, který mu dopošle potřebné dokumenty emailem, případně poštou. Pokud tak neučiní, nemá nárok na reklamaci v případě neodborné montáže a škod vzniklých nesprávným používáním.
- Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
VII. ZÁRUKA A REKLAMACE VAD
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů) po dobu uvedenou v záručním listě. Není-li na webových stránkách www.sadaj.cz uvedeno u daného produktu jinak, je záruční doba na daných produktech 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet ode dne vystavení faktury na dané zboží.
- Záruční doba pro zboží uvedeno v sekci "Bydlení" je pro spotřebitele 24 měsíců, avšak pro kupujíciho skrácená na 12 měsíců.
- Záruka se vztahuje na výrobní vady výrobků nebo jiné vady, které nebyly způsobeny neodborným nebo nešetrným zacházením, použitím výrobku v rozporu s jeho účelem nebo návodem k obsluze, mechanickým poškozením nebo opotřebením, živelnými pohromami jako například úderem blesku či jiným atmosférickým výbojem, ohněm či vodou. Záruka se nevztahuje na zboží mechanicky poškozené za předpokladu, že toto poškození je důvodem reklamované vady a zároveň prodávající není za toto poškození odpovědný.
- Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho dílů) způsobené používáním. Kratší životnost výrobku v takovém případě nelze považovat za vadu a nelze ji ani jako takovou reklamovat.
- Prodávající má právo odmítnout reklamaci zboží v případě zřetelné manipulace s doklady dodanými se zbožím (záruční list, dodací list, faktura - jako například přepisování a podobně).
- Práva z vadného plnění uplatňuje zákazník u prodávajícího prostředníctvem emailu info@sadaj.cz a na adrese skladu společnosti (adresu obdržíte po identifikaci konkrétního zboží), v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně v místě podnikání. Náklady na přepravu reklamovaného zboží k zákazníkovi spět nese prodávající.
- Prodávající je povinen vyřešit reklamaci do 30-ti dnů od dodání reklamovaného zboží prodávajícímu.
- Způsob vyřešení reklamace přísluší rozhodnutí prodávajícího. Zpravidla bývá reklamace vyřešena výměnou poškozené části výrobku či výměnou poškozeného výrobku za nový. Pokud je to však možné či výrobně přípustné, může být reklamace vyřešena i opravou výrobku. Náklady na vyřešení reklamace nese prodávající.
- Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny zboží.
- Doba pro uplatnění práva z vadného plnění se prodlužuje o dobu, po kterou nemohl kupující v případě oprávněné reklamace zboží užívat.
VIII. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- Spotřebitel má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě na email info@sadaj.cz. Tohoto práva lze využít pouze v případě, jedná-li se o Spotřebitele, v případě nákupu v rámci podnikatelské činnosti nárok na odstoupení od smlouvy nevzniká.
- Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy v souladu s ustanovením § 1829 odst.
- b, občanského zákoníku o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy
- je-li zboží vráceno poškozené (včetně originálních obalů), použité nebo nekompletní (bez dokumentace, záručního listu, příslušenství atd.),
- d, občanského zákoníku o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu (zákazková výroba). Zda se jedná o zboží této povahy je vždy uvedeno u konkrétního produktu. Příkladem by mohl být výrobek s vybraným zakázkovým čalouněním nebo výrobek s volitelným mořením dřeva, popřípadě jiná zakázková výroba. Za zakázkové výrobky se považují například veškeré výrobky na stránkách www.sadaj.cz u níž je uvedena dostupnost více než „14 dnů“. Tyto výrobky nejsou skladem a jsou vyráběny vždy až dle přání a požadavků individuálního zákazníka. V případě, že po obdržení zboží na objednávku si jej zákazník bude požadovat dále upravit (nevyhovující konfigurace), je to samozřejmě možné, avšak s nutností vyčíslení vzniklých vícenákladů s tím souvisejících.
- Prodávající upozorňuje na to, že Zboží, které nabízí, je převážně produktem na míru (označené "Vyrábíme na zakázku") (s výjimkou produktů skladem a náhradních dílů), tedy vyrobené dle přání kupujícího nebo spotřebitele, tudíž od uzavřené Kupní smlouvy Kupující nemůže odstoupit
- na dodávku zboží, které již bylo zákazníkem mechanicky sestaveno nebo smontováno, jestliže jednotlivé díly vykazují použití výrobku, např. otlaky od šroubů apod. (jednotlivé díly je potřeba před sestavením nábytku dobře zkontrolovat),
- jedná-li se o služby poskytované v rámci prodeje zboží, jejichž plnění bylo již započato; příkladem by mohla být objednaná montáž židle u výrobce,
- V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být spotřebitelem prodávajícímu vráceno neprodleně nejpozději do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Zboží musí spotřebitel vrátit úplné, nepoškozené a nepoužité, čisté, včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal na svoje náklady. Spotřebitel může uplatnit odstoupení od smlouvy v případě, že se jedná o zboží, které je běžně skladem a nezadává se do výroby dle jeho konkrétní specifikace zboží a tudíž dle jeho zvláštního požadavku na zboží. V případě, že zboží je zadáno do výroby dle jeho vlastního požadavku, konfigurace a specifikace, nemá zákazník právo na odstoupení od smlouvy.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. VIII odst. 1 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od spotřebitele do čtrnácti (14) dnů od vrácení zboží spotřebitelem, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od spotřebitele přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté spotřebitelem již při vrácení zboží spotřebitelem či jiným způsobem, pokud s tím spotřebitel bude souhlasit a nevzniknou tím spotřebiteli další náklady. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nového (jiného) zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém je obdržel. Bude-li zboží vráceno ve viditelně použitém či poškozeném stavu (tedy stavu jiném než byl stav zboží v době nákupu) bude vrácená částka ponížena o náklady spojené s uvedením zboží do jeho původního stavu a to pouze v případě že je oprava/úprava/vyčištění - tedy uvedení zboží do původního stavu možná. Pokud bude zboží ve stavu, který již do původního stavu uvést nelze, není vrácení zboží prodávajícímu možné.
- Pokud Spotřebitel vrací zboží prostřednictvím poštovních služeb nebo externího přepravce, Kupující si ve vlastním zájmu vede tak, aby zboží bylo zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu, aby se během přepravy nepoškodil jeho originální obal. Zásílku doporučujeme pojistit. Zboží musí být kompletní včetně všech dokladů a příslušenství, nepoužito a nepoškodeno, Za ztrátu či poškození zásílky během přepravy ručí Spotřebitel. Vrácený zboží nelze zaslat Prodávajícímu na dobírku, takový zboží nebude převzato.
- Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku spotřebitele na vrácení kupní ceny.
- Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- V případech, kdy má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží spotřebitelem. V takovém případě vrátí prodávající spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený spotřebitelem.
-
Adresu pro vrácení zboží nebo zaslání zboží k reklamaci sdělí prodávající zákazníkovi e-mailem. Adresou pro vrácení zboží v případě, že je zboží zákazníkovi doručeno ze zahraničí, je stále adresa odeslání zboží do zahraničí.
IX. DORUČOVÁNÍ
- Spotřebiteli a kupujícímu můžou být doručovány daňové i nedaňové doklady na elektronickou adresu uvedenou v jeho uživatelském účtu.
- Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, v termínu dle potvrzení objednávky. Lhůta dodání je závislá na tom, zdali se jedná o zboží skladem, či o zakázkovou výrobu. V případě zakázkové výroby je termín dodání potvrzen individuálně dle termínu zařazení zakázky do výroby. Kupující je s termínem dodání srozuměn elektronicky a bere termín na vědomí a souhlasí s ním. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do tří pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval. Ostatní podmínky doručování jsou uvedeny v oddíle VII. Přeprava a dodání zboží.
- Pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není schopen prodávající dodat zboží zákazníkovi ve lhůtě dohodnuté v kupní smlouvě nebo určené těmito obchodními a reklamačními podmínkami nebo za dohodnutou kupní cenu, je prodávající povinen nabídnout zákazníkovi náhradní plnění nebo možnost pro zákazníka odstoupit od kupní smlouvy ( stornovat objednávku). Odstoupit od kupní smlouvy nebo stornovat objednávku může zákazník doručením e-mailu. V případě, že zákazník v přiměřené lhůtě nepřijme náhradní plnění nabízené prodávajícím ani neodstoupí od kupní smlouvy, je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy. V případě, že zákazník již uhradil kupní cenu nebo její část, vrátí prodávající již uhrazenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení e-mailu o odstoupení od kupní smlouvy resp. stornování objednávky zákazníkovi na jím určený účet, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
X. VLASTNOSTI ZBOŽÍ
- Spotřebitel nebo kupující je srozuměn, bere na vědomí a souhlasí s následujícími skutečnostmi:
a) Moření dřeva, potahové látky a barevné provedení se mohou lišit od skutečnosti vlivem technických důvodů (nastavení monitoru, tisku, stáří, osvětlení v místnosti atd.).
b) Prodávající si vyhrazuje právo rozdílu odstínu potahu v závislosti na výrobních změnách výrobce, které není schopen ovlivnit.
c) Fotografie na webovém rozhraní obchodu a v propagačních materiálech jsou ilustrační, dekorace není součástí výrobku.
d) U dřevěných částí, když se jedná o přírodní dřevo, jednotlivé části mořené stejným mořidlem mohou vykazovat mírné barevné odlišnosti - moření tak zvýrazňuje strukturu a přírodní vlastnosti dřeva.
XI. BEZPEČNOST A OCHRANA INFORMACÍ, OSOBNÍCH ÚDAJŮ A DAT
Identifikační a kontaktní údaje správce
Společnost: lemiMAX s.r.o.
Sídlo: 28. října 810/246, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava 9
IČ: 14395151
DIČ: CZ14395151
Telefon: 00421 910 888 251
E-mail: info@sadaj.cz
- Provozovatel e-shopu jako správce osobních údajů (dále jen „Správce“) tímto v souladu s ustanovením čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecného nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „Nařízení“), informuje své zákazníky (dále jednotlivě jen „Subjekt údajů“) o tom, že:
a) Osobní údaje Subjektu údajů, které budou Správci odevzdány při odeslání objednávky, budou zpracovány za účelem uzavření kupní smlouvy a jejího následného plnění, a to včetně vyřizování případných nároků Subjektu údajů z vadného plnění. Právním základem pro zpracování osobních údajů Subjektu údajů je tedy plnění kupní smlouvy založené objednávkou Subjektu údajů a současně také plnění zákonných povinností Správce dle právních předpisů upravujících práva a povinnosti v souvislosti s ochranou spotřebitele a vedením účetnictví.
b) Důvodem poskytnutí osobních údajů Subjektu údajů Správci je identifikace smluvních stran nezbytná pro uzavření a plnění kupní smlouvy, což by bez poskytnutí těchto údajů nebylo možné. Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy (zpracování objednávky, vyrobení zboží, vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu zákonné záruky (24 měsíců od převzetí zboží) či po dobu poskytnuté záruky smluvní.
-
c) Osobní údaje Subjektu údajů budou zpracovány po dobu, po kterou je Správce povinen tyto údaje uchovávat dle obecně závazných právních předpisů, minimálně tedy po dobu 5 let dle zákona o účetnictví nebo po dobu 10 let dle zákona o DPH.
d) Při zpracování osobních údajů Subjektu údajů nebude docházet k automatizovanému rozhodování ani k profilování.
e) Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů ani neurčil zástupce pro plnění povinností ve smyslu Nařízení. Osobní údaje Subjektu údajů mohou být pro účely řádného vyřízení objednávky poskytnuty poskytovateli doručovacích služeb zvolenému Subjektem údajů, a dále osobám, které Správci poskytují právní a účetní služby v zájmu zajištění řádného plnění povinností stanovených obecně závaznými právními předpisy. Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje Subjektu údajů do třetí země, mezinárodní organizaci nebo jiným, než výše uvedeným třetím osobám.
f) Subjekt údajů má právo požadovat od Správce přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, a vznést námitku proti zpracování, má právo na přenositelnost těchto údajů k jinému správci, jakož i právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, má-li za to, že Správce při zpracování osobních údajů postupuje v rozporu s Nařízením.
- U www.sadaj.cz dává spotřebitel nebo kupující souhlas ke shromažďování a archivování osobních údajů a jeho nákupech.
- Internetový obchod www.sadaj.cz si váží důvěry odběratelů a zavazuje se, že bude chránit jejich údaje, které musely být uvedeny při realizaci objednávky. Tyto údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí osobě, ani jinak zneužity.
Kategorie příjemců/příjemci osobních údajů
Správce se zavazuje osobní údaje zákazníka neposkytnout jiným subjektům než následujícím zpracovatelům/správcům:
a) smluvnímu výrobci za účelem výroby zboží a dodání zboží, seznam dopravců je dostupný zde, přičemž údaje budou poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo;
b) smluvnímu dopravci, kterého si kupující zvolí v objednávkovém formuláři, za účelem dodání zboží, seznam dopravců je dostupný zde, přičemž údaje budou poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo;
c) provozovateli portálu Heureka.cz za účelem generování a zasílání dotazníků spokojenosti s nákupem v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je internetový obchod zapojen. Právním základem pro zpracování je v tomto případě v souladu s článkem 6 odst. 1 písm.c) GDPR oprávněný zájem správce, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání dotazníků se týká všech kupujících, kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 zákona o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém nákupu na internetovém obchodu. Provozovatel portálu Heureka.cz je oprávněn předanou e-mailovou adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu Podmínek programu Ověřeno dostupných zde. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky nebude dotazník kupujícímu dále zasílán.
d) provozovateli portálu zbozi.cz, kterým je Seznam.cz, a.s., za účelem generování a zasílání dotazníků spokojenosti s nákupem ze strany zákazníka. Právním základem pro zpracování je v tomto případě v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávněný zájem správce, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání dotazníků se týká všech kupujících, kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 zákona o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém nákupu na internetovém obchodu. Provozovatel portálu zbozi.cz je oprávněn předanou e-mailovou adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu Podmínek dostupných zde. Proti zasílání e-mailových dotazníků může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky nebude dotazník kupujícímu dále zasílán.
e) vydavateli platební karty v případě platby prostřednictvím platební karty, a to za účelem možné výjimky TRA (Transaction Risk Analysis), která umožňuje jednodušší nákupní proces, a z titulu oprávněného zájmu prodávajícího na zpracování transakce, přičemž údaje mohou být poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, fakturační adresa, dodací adresa.
XII. ZÁVĚREČNÉ UJEDNÁNÍ a Řešení sporů
- Obchodní podmínky platí v tom rozsahu a znění, které je uvedeno na internetových stránkách prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky.
- Spotřebitel či kupující stvrzuje odesláním elektronické objednávky prodávajícímu, že akceptuje výši ceny za objednané zboží včetně případných expedičních a dopravních nákladů a veškeré obchodní podmínky a ustanovení platné v momentě učinění a odeslání objednávky.
- Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
- Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy. Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupující se rovněž může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009. Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní urovnání sporu lze provést také prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz. Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 01.07.2023 a ruší předchozí znění Všeobecných obchodních podmínek.